Kasza kus kus

Kasza kuskus wywodzi się z obszarów północno-zachodniej Afryki, gdzie stanowi podstawę codziennej diety. Co ciekawe, kuskus początkowo produkowany był z prosa, a dopiero potem z pszenicy durum. Wyglądem przypomina bardzo małe złote kuleczki.
Kasza kuskus często wita na naszych stołach, ponieważ ma naprawdę wyjątkowy i przyjemny smak. Idealnie komponuje się z daniami warzywnymi, rybnymi oraz mięsnymi. Co więcej. można z niej wykonać desery, które na pewno zostaną docenione przez nasze dzieci oraz bliskich. Kuskus idealnie łączy się z bananem, pomarańczą, czekoladą i serkiem.
Aktualnie kuskus jest wytwarzany na dwa sposoby: pierwszy rodzaj przypomina kaszę wytworzoną w sposób tradycyjny, drugi natomiast ma właściwości makaronu i jest przygotowany z wody i semoliny. Kaszę tą można wytworzyć również z kukurydzy.

  • Kuskus kukurydziany BIO

    0 out of 5
    10.90
  • Kuskus razowy 400 g BIO Bio Planet

    0 out of 5
    7.20
  • Kuskus z płaskurki 400 g Bio Planet

    0 out of 5
    14.60
nowy rok nowa sylwetka
dbaj o odporność

Kalorie - kasza kuskus

Kasza kuskus zawiera około 6 gramów białka. Dieta wielu z nas jest uboga w białko – a tym bardziej w roślinne. Białko w organizmie jest podstawowym składnikiem budulcowym, wchodzi w skład tkanek, mleka, hormonów i enzymów. Kuskus jest dobrym urozmaiceniem naszej diety i dodatkowo źródłem białka roślinnego. To jedne z wielu powodów, dla których warto włączyć kuskus do swojej diety.
Kasza kuskus jest produktem, który zawiera jedynie około 2 gramów tłuszczu, dzięki czemu może być stosowana w diecie z ograniczoną ilością tłuszczu, łatwostrawnej oraz redukcyjnej. Będzie więc idealnym wyborem dla osób borykających się z problemami ze strony układu pokarmowego.
Kuskus zawiera około 350 kalorii. Swoją wartość energetyczną zawdzięcza w głównej mierze węglowodanom, ponieważ jest ich aż 75 gramów. Dzięki tak licznej zawartości węglowodanów sprawdzi się idealnie w jadłospisie sportowców oraz dzieci, które potrzebują dużo energii do wzrostu i rozwoju.
Błonnik pokarmowy jest nieodłącznym elementem naszego codziennego żywienia. Jest potrzebny do prawidłowej pracy jelit oraz zapobiega zaparciom. Kasza kuskus zawiera błonnik pokarmowy, co jest kolejnym argumentem dlaczego powinniśmy włączyć ją do swojej diety przynajmniej raz na jakiś czas.

Wartość odżywcza kaszy kuskus

Kasza zawiera w sobie żelazo, które jest niezbędne do prawidłowego transportowania tlenu w organizmie. Wchłanianie żelaza pochodzącego z produktów roślinnych możemy zwiększyć poprzez dodatek witaminy C do dań, na przykład przez połączenie kaszy z sokiem pomarańczowym, papryką lub natką pietruszki.
Witamina B3 inaczej nazywana niacyną jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Kuskus jest dobrym źródłem witaminy B3, bowiem zawiera jej 3,5 mg.

Źródło selenu – kasza kuskus

Selen jest jednym z najważniejszych składników znajdujących się w kaszy kuskus. Selen jest mikroskładnikiem, który między innymi wspiera naszą odporność. Dodatkowo jest potrzebny do zwalczania wolnych rodników. Dobrze wpływa na stan włosów i paznokci, a także funkcjonowanie tarczycy. Niestety ciężko nabyć odpowiedni ilości selenu z produktów spożywczych dlatego powinniśmy włączyć kaszę kuskus.

Jak prawidłowo gotować i przechowywać kaszę kuskus?

Kaszę kuskus, którą można nabyć w sklepie Biozdrowy, jest produkowana z kukurydzy, dzięki czemu jest produktem bezglutenowym – mogą stosować ją osoby z nietolerancją glutenu oraz celiakią. Dodatkowo jest produktem bez cukru oraz laktozy.
Aby ugotować kaszę kuskus możemy przełożyć ją do miseczki i następnie zalać wrzącą wodą, tak aby zakryć ją 1 centymetr powyżej powierzchni. Kaszę możemy również gotować przez około 5 minut w wodzie lub mleku. Kaszę kuskus należy przechowywać w suchym i zacienionym miejscu, wolnym od promieni słonecznych.